lördag 8 april 2017

Det finns inga Ord...

...Som kan beskriva det fruktansvärda attentatet mot trygghet och människor som skedde i Stockholm i går em. Jag hoppas att alla mina vänner hemma mår bra. Jag har försökt titta igenom alla Medier för att se att alla verkar ok och dom jag kunnat tala med i telefon tackar jag för, då telefonlinjer varit helt stängda. 

Jag grät när jag fick höra att min vän precis klarat sig undan den framrusande Lastbilen, hennes lilla dotter med vän var precis påväg över drottninggatan då hon fick syn på den framrusande lastbilen:( Dom klarade sig men hon såg hur människor träffades hur krukor flög och mår inte alls bra :(

Sånt jävla svek mot mänsklighet och trygghet, finns INGA ursäkter för detta terror dåd eller några andra Terrordåd i världen !! Människor och framför allt våra barn ska få känna sig trygga i vår värld, dom enda som bör försvinna, är dom som tar bort Tryggheten från ALLA !!!!

Så ARG och så LEDSEN att jag har svårt att ens ta in all skönhet som faktiskt finns i vår värld ! 
Och just nu har jag en fantastisk skönhet omkring mig vid vackra Lago del Garda.

Jag tänker på Alla mina vänner i Stockholm och hoppas att ni Alla mår bra och vi tänker på er som var med på drottninggatan och även på er som förlorat någon i denna fruktansvärda Terrorattack 

Jag vill också TACKA alla Poliser, Brandmän och Sjukhuspersonal för erat arbete !!! Även till er med civilomtanke och som INTE skickar ut massa meddelanden ni INTE VET är sanna eller inte, eller bilder på dom som varit med, det dom har varit med om är tillräckligt fruktansvärt dåd utan att behöva finna bilder på sig själv på sociala nät !!!!! 

Ni ALLA omtänksamma Hjälpsamma Underbara människor är verkligen värda så mycket !!!

Kärlek och omtanke och var rädda om varandra

Puss & Kram

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kärlek till dig vår värme och kärleksspridare
      KRAM

      Radera
  2. Finns inga ord - Hemskt 💔 ...

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt i det du skriver. Så hemskt, men inte alls oväntat och mot terror kan vi aldrig skydda oss. Men ingen ska få ta Stockholm ifrån oss och det goda kommer att vinna. Frågan är bara när. Tänker på att detta sker dagligen i världen på många ställen och nu var det hos oss, kom så nära. Blev så påtagligt.
    Jag var orolig innan jag visst att "de mina" var i säkehet men vet andra som befann sig på plats. Just här är jag nästan dagligen när jag är i Sverige och tar mina promenader, Drottninggatan hem. Och runt Åhléns är det alltid många som kommer och går.
    Ondskan ska inte vinna utan Stockholm tillhör oss.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ondskan får ALDRIG segra, har pratat med många av våra vänner i Stockholm som verkligen var där eller arbetar på drottninggatan hemskheterna tar inte slut i deras ögon och huvuden allt dom hörde och såg kommer gång på gång upp igen :(
      Men flera av dom tog sig dit och lämna blommor för dom som inte klarade sig.
      Kram till dig fina Ditte

      Radera
  4. Det finns inga ord, men vi får inte bli rädda. Ondskan får aldrig segra!

    SvaraRadera
  5. Nä det finns verkligen inga ord för det fruktansvärda som hände. Man tror man är så skyddad i lilla Sverige. Samtidigt så vackert att se all den kärlek som bara väller ut från alla! I Gnesta var det hundratals inlägg på vår egen facebooksida om människor som ville hjälpa varandra. Folk som inte kände varann åkte till Stockholm och hämtade, folk tog hand om varandras barn när föräldrarna inte tog sig hem etc.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne