söndag 5 mars 2017

Skyltar i Gott och blandat

Mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som bästaste BP förvaltar vidare och 
tur är det för hos skyltare kan man alltid få sig ett gott skratt och det kan behövas ofta och mycket :) 
Denna vecka har jag blandade skyltar från nät och egna, och det i en salig blandning

Så TEMAT blir :  GOTT & BLANDAT

JAG SER DIG....

Förbud mot VAD ?????  Att åka flygande matta stående??

Huvudlösa Ryttare har vi hört talas om men Hästar ????

Ni har set den tidigare ?! Min son har rätt VI bor vid världens ände, annars hade man inte behövt sätta upp denna skylt ;)

 Suddiga bilder från igår natt då jag hämtade maken...

NU FÖRSTÅR JAG VARFÖR ALLA bilder på UFON är suddiga,...;)
För visst ser det ut som UFON på båda bilderna :)

MOGET, ja det här var vad min man och barn sysslade med i alperna skrev meddelande till svenskarna som åkte liften....Alltså vad säger man... Men som dom skrattade...

Sin är det tur att Vänner på Instagram hittar underbara URK skyltar, det finns Särskrivningar och så finns det S Ä R S K R I V N I N G A R haha


Jag hoppas att ni får en underbar söndag, nu ska jag njuta av familje mys som jag saknat dom alla

PUSS & KRAM

7 kommentarer:

  1. Särskrivningar väcker då uppmärksamhet! Reklamtrick.
    Prutt-skyltsöndagskram 💙

    SvaraRadera
  2. Det där med särskrivningar väcker alltid upppmärksamhet. Haha!

    Ha en fin söndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Vilken härlig skyltblandning som gav mig många goda skratt! Den huvudlösa hästen är ju bara såååååå bra, liksom dina ufon som går in för landning på Arlanda. Ja, Arlanda är ju faktiskt en flygplats så;-)
    Å Kaffeb urken - tänk om man ändå skulle anlita en korrläsare;-)

    Stort tack för en härlig skyltkavalkad och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Kaffeb urk och Prutt Prutt.

    Må så gott.

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Haha ... vilka kul skyltar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. En god blandning som gav mig många skratt. Huvudlös häst? Undrar vad den tycker om det.Vi lär väl inte få veta.
    Särskrivning kan bli lite vad som och kan också ge upphov till goa skratt.
    Önskar dig en fin kväll-
    Kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne