lördag 4 mars 2017

Inte FÖRST men nu kommer mitt bidrag till veckans ord


Har ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in och titta på alla fina härliga tolkningar
 va med du också, alla är välkomna att ge sina tolkningar

v.9 är Temat / Ordet
~  FÖRST ~


FÖRST var inte ett lätt TEMA/ORD.

Men  så plockar man fram lite och så händer det saker som att...

FÖRST så testar jag ett nytt Serum från Kina, som våra utvecklingslabbare hittat
Jätte bra loved it.. tills den allergiska reaktionen kom SVULLNADE igen totalt såg ut som Gustav katten men såg inget... Första bilden är 2 dgr efter jag slutat med produkten.. inte mycket kvar men svullen såg ut som en plastdocka hade inga former i ansiktet bara igensvullet och INTE en endaste Rynka haha.....
andra bilden är 1 h efter jag tagit en histamintablett.
Rynkorna och JAG är äntligen på väg tillbaka :)
Jag Älskar mina rynkor dom är ju jag och när ansiktet blev igensvullet och plastigt blev det obehagligt.

Ovh ser ni vad jag såg för FÖRSTA ggr, mitt åldersmärke ser ju ut som ett hjärta :)
(med fantasi ser man allt ;)

 Såååå Stolt jag var över min FÖRSTA (och enda) Barbra Streisand keps, jag hade den jämt.


Det här är FÖRSTA ggr familjen är på semester, utan att jag är med snyft, känns jättekonstigt och att vara hemma själv är ok ett par dagar, sen blir det ganska tråkigt.
Tur att jag får lite bilder från den fantastiska landskapen, när jag själv bara ser grått och åter grått ute ;)

 Min kusins FÖRST födda lilla sötnos.

 Lillskruttan är FÖRST

För att få in ett annat härligt Tema ( på samma ord ) Delar jag ett passande
 Lördagscitat
 som fina MARIE startade, men som ligger i vila just nu
(längtar tills du startar det för det är ett suveränt tema att fota och tolka)

"Faith is taking the FIRST step even when you don't see the whole staircase."
-Martin Luther King.Jr        

Det var mina Bidrag för Temat
~ FÖRST ~

Ikväll ska jag hämta familjen på Arlanda, som jag längtar efter dom just nu
Jag hoppas att Du som tittar förbi får en underbar Lördag

KRAMISAR

17 kommentarer:

  1. Så obehagligt med en sådan reaktion! Jag ser hjärtat. Har också sådan fläck där, dock inte hjärtformad ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt liten bebis - man blir ju alldeles kär. Förstår att det blir skönt att få hem familjen. Ibland är det inte bra att vara först - allergiska reaktioner vill man gärna slippa. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  3. Många fina först ( obehaglig reaktion, Huvva)

    SvaraRadera
  4. Otäckt med en så kraftig reaktion - tur att det finns histamin!
    Har inte blivit av att vara med på utmaningen den här veckan :/ Satsar skarpt på nästa vecka istället :)
    Önskar dig fint mys med familjen!

    SvaraRadera
  5. Du som har uppfunnit denna härliga fotoutmaning är sist. Så är det bara;-) Men väntar man på något gott så...
    Din allergiska reaktion är inte roligt. Skulle aldrig våga vara "testpilot" eller försökskanin för olika produkter. Tack och lov att du är återställd till "normal" nu.

    Inte att jag ser några rynkor hos dig (än), men visst, rynkor har karaktär, speciellt om de är blandade med små söta hjärtan i ansiktet.

    Kusinens förtfödda är bedårande.

    Kul att familjen håller dig uppdaterad från alperna, då blir du ju nästan delaktig om man säger så.

    Ett toppen bidrag som avslutas med att Lillskruttan leder optimistjolle-tävlingen:-) Kan inte bli bättre:-)

    SvaraRadera
  6. Vilket inlägg du fick till på först! Bra! Lillskruttan :)))

    SvaraRadera
  7. Vilket fint inlägg och härliga tankar om veckans ord- först.
    Extra roligt med segelbilden där Lillskruttan är först. Vilken känsla för er alla!
    Första gången som du inte är med på semestern men kanske också den sista... Men det är nog bra att du vilar armen i form ett tag till.
    Vilket vackert kusinbarn och så roligt med deras förstfödda.
    Fint att nu få hem de dina och jag förstår att du längtar.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, och jag såg ditt fina hjärta där på kinden! Å så din fina keps...
    Mysigt att hämta hem familjen ikväll förstår jag, och tack för den roliga fotoutmaningen, "först" ordet var lite knepigt :-)

    SvaraRadera
  9. Glömde önska den en fortsatt trevlig helg och ge dej varma kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Usch så otäckt att få en sådan reaktion. Bra det löste sig med antihistamin.
    Tur du har att familjen kommer hem nu igen så du slipper sakna dem!

    SvaraRadera
  11. Ett knepigt tema är en utmaning som är kul att anta. Synd att du fick en sådan reaktion, tur att den gav med sig! Gillar en gula kepsen, den är riktigt cool, förstår att den blev en favorit!
    Tack för alla spännande teman du förser oss med! Ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  12. Sanna, du har skrivet ett underbart inlägg om först där du fått med så mycket om livet - allergi, hjälp och det där hjärtat på din kind, det är så fantasifullt och faktisk full av mening! Dina ord - ja jag har sagt det förr - de är guld att leka med. Märker att jag i förväg tänker på varianter :-)
    Tack goa du! Stor kram!

    SvaraRadera
  13. Så många fina bilder på ordet först! Ja ditt svullna ansikte var ju ingen höjdare... lite läskigt med starka medel som man kanske inte vet exakt vad de innehåller.
    Hoppas du njutit ordentligt av din familj idag!! Kram
    Ps: Ringde i fredags men kan testa imorgon igen om du kan prata då. Åker från sjukan runt halv 5.

    SvaraRadera
  14. Sweet little guy! Oh I know that with the allergies, sigh!
    Send you a little spring sunshine, hope, it is not the first -

    SvaraRadera
  15. Eländigt med den där krämen. Skulle inte våga vara först att testa...
    Härliga bilder du hittade på temat f ö.
    Ljuvligt kusinbarn, frestande alpvy och somrig seglats. Och så läcker keps!
    Som gjord för dig!
    Kul utmaning det här - tack för att du driver den!!

    SvaraRadera
  16. Oj! Vad modigt av dig att våga testa den där krämen! Hellre rynkor än svullen :)

    SvaraRadera
  17. Inte kul att vara försökskanin! Hoppas du har återgått till forna jag!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne