måndag 13 mars 2017

Förlåt min frånvaro

I era bloggar så fruktansvärt dålig på att kommentera Flåt.
Just nu har jag tappat all lust att blogga, tappat att kunna skriva på ett roligt och läsvärt sätt, energin är noll och jag läser mina favoritbloggar, men orkar inte kommentera så mycket som jag vill, då det bara känns som det blir futtigt allt jag skriver och när jag själv tycker om när man ser att personer läst det man skrivit,  vill jag ju inte komma med ngt futtigt själv och när lusten inte finns att kunna få ihop bra saker tröttnar jag och skriver inget istället.... Istället för att kanske bara skicka ett hjärta för att ialla fall visa att jag läst, verkligen flåt :(

Jag försöker verkligen bli av med Energitjuvar irl. det för att Istället kunna finnas för dom som ger lika mycket tillbaka. 
I förra veckan hade jag ett härligt samtal med en fantastisk kvinna och bloggvän , som verkligen är en givare av energi, och jag hoppas att du fick lite tillbaka av mig med vännen. Att dela ger energi, det handlar inte bara om att lyssna utan dela med sig av egna erfarenheter, det är att ge och få energi för mig.

Att ta hand om sig själv är viktigast, om du ens ska kunna hjälpa andra.
Något vi lätt glömmer men för att komma ihåg berättade dom på sjukhuset om vad Flygvärdinnan säger och då blir det lättare att komma ihåg det också.

" -Tänk på att när masken ramlar ned, ska Du SJÄLV ta på dig masken FÖRST
En kvinna med barn säger - men mitt barn då ???
Flygvärdinnan svarar -om du inte tar på dig masken först kommer DU att svimma och ingen kan då hjälpa ditt barn! "

Det här är väl bara ett sätt för att få oss att tänka till, men det är såååå Sant Ta hand om dig själv så orkar du med att hjälpa andra till en viss gräns eller som jag för att slippa tänka på sitt eget , men tyvärr kommer allt ikapp oss.


OMGE dig med personer som som ger dig Energi

Ett verkligt energi knippe som jag har turen att lärt känna genom bloggen också är MARIA, 
en vän med lika tung ryggsäck som mig men delar och ger energi utan dess like.
Med humor på hög nivå, kan vi diskutera allt från stort till smått. Love you 


Sen måste jag TACKA alla mina fina bloggvänner som skriver och kommenterar trots att jag är sååå dålig att svara, TACK för att ni står ut med mig och min frånvaro NI ALLA ÄR BÄST
ÄRLIGA HÄRLIGA BLOGGAR är bäst och det är era bloggar som får mig att skratta le och må bäst. Det blir VARNING för mycket kul i vår BLOGGSFÄR och krets Love you al !!!

Nu är det dax för mig att krypa ned i sängen så jag inte somnar i soffan ;), mediciner är bra men det går fort när man tar dom ;)

Puss & Kram

11 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden ♥ Du behöver inte be om ursäkt - vi har nog alla varit i din sits någon gång och vet att kommentera på bloggar eller att blogga för den delen inte är överst på priolistan. Jag önskar så att du snart ska få må bättre. Jag är ledig på onsdag - ska till min stressterapeut på morgonen och sen på massage direkt efter men sen är jag all yours om du har tid att ringa redan på dagen. På kvällen ska jag på en föreläsning mellan 18-19 men sen är schemat tomt :-)
    Saknar dig och hoppas att vi kan få till en Skåneträff snart ♥

    SvaraRadera
  2. Nu hoppas jag att du virat in dig i täcket och sover din skönhetssömn!
    Det är väl inte konstigt att tappa energin ibland. Du ställer och styr ju med så många fina saker överlag.
    Jag håller med dig, en personlig kommentar är roligare än bara "ha en bra dag", men ibland så... ja, vad ska man säga.

    Nattakram, bästa du!💜

    SvaraRadera

  3. Läser och tänker, har själv haft mycket att tänka på och mycket att göra sista tiden, jag har nog kommenterat fåordigt, eller bara lämnat en kram, sorry....

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. DINA KRAMAR ÄR ALLTID ÄRLIGA finaste Comsi Comsa, det är endast mina egna kommentarer jag menar.
      Att skicka en kram visar att man läst och det är ngt jag kanske borde göra också !!
      Love you och Tack för ännu en fantastisk och ärlig blogg ♥

      Radera
  4. Nu är jag ju en nattuggla, så jag går och lägger mig inte än;-)
    Tycker inte att du är så dåligt på att kommentera. Okej, du gör det inte varje dag, för det är bara panschisar/hemmafruar (som jag) som gör, för vi har ju tid. Du jobbar heltid, har familj med mera. Det är ju solklart att du varken har lust eller ork att spendera flera timmar (överdrift;-) ) vid datorn och kommentera.

    Men sedan ska du tänka liiiite positivt också - din Weekly photo challenge har ju verkligen blivit en internationell succé. Å där kommenterar du du regelbundet = rätt prioritering med andra ord.

    Det enda som kan hända är ju att du får färe kommentarer på dina egna inlägg när folk tröttnar att inte få kommentarer själv. Lite spill får man räkna med;-)

    Kram tejen!

    SvaraRadera
  5. Ingen av oss är väl på topp med att kommentera hela tiden? Alla får vi dippar i energi - och, specifikt, bloggenergi, för att ... ja, livet händer, liksom.
    Ibland orkar man som man vill, ibland inte :) Kram

    SvaraRadera
  6. Finaste Susanne ... alla kan vi hamna i såna här situationer när orken inte räcker till. Livet är såå mycket annat än att blogga eller läsa bloggar och att lämna kommentarer. Man måste orka med sig själv och må hyfsat bra för att kunna ge av sig själv. Energitjuvar som suger och tär ... dem måste man på något sätt bli av med. Om du inte orkar blogga eller kommentera så ta det lugnt med just det ett tag. Vi finns kvar här för dig när du orkar och vill.
    Tänker på dig.
    Tack för din kommentar hos mig - visst är våren ljuvlig :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Vissa perioder, då orkar man bara inte. Livet rullar fort ibland, då får man prioritera! Välkomen när du känner för det, helt enkelt! Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  8. Du behöver inte be om förlåtelse alls finaste!
    /Kramar om ♡ ...

    SvaraRadera
  9. Energin kommer och energin försvinner, men Sanna du finns alltid och det vare sig du bloggar eller kommenterar. Och att kommentera kan ta mycket tid och just om man vill skriva något mer personligt. Man måste prioritera för tiden är inte oändlig.
    Du ger oss alla så mycket glädje genom att finnas till och med både "Gemsweekly word" på Instagram och veckans ord i bild/text har du nått så många och som i sin tur nått andra och skapat nya kontakter och möjligheter.
    Tack Sanna för att du finns!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Jag fick massor av energi av vårt samtal och är glad att läsa att du också fick det! Vi fortsätter stötta varandra och du har ju världens finaste familj och superfina vänner. Snart fylls energin på ännu mer. Tänk på Italien, god mat och vin, sol och värme. Stor kram du fina vän!!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne