lördag 11 mars 2017

Ålder är bara SIFFROR

 
Idag var det 19 år sen min "lillkille" Lukas  föddes, förstår inte vart tiden tagit vägen. 
Självklart sjöng vi (fast han inte tyckte det behövdes och trots att det är Sååå Pinsamt när vi sjunger ;) 
Inga stora fester här hemma eller kalas , nä han skulle ut med kompisar som skulle ta ut honom på äventyr ;)
Mamma fick inte följa med fick jag höra haha 

Ålder är ju bara siffror säger vi som blivit lite äldre så mitt i allt firande visar jag
Min Tolkning av 
 Temat / Ordet
~  SIFFROR ~


Har ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in och titta på alla fina härliga tolkningar
 va med du också, alla är välkomna att ge sina tolkningar.
Min gubbes gamla renoverade cykel har en egen sifferskylt
 

Jag trodde dessa var våra nya 1-kronor, lika stora men enligt siffrorna är det våra nya 5-kronor ( det visar rätt tydligt att värdet på pengarna blir mindre och mindre )

På vår gamla Kraftmätare finns både siffror  och namn för styrka , kan säga att det inte är jag som kommit upp till jungfru nästan 20kg nä jag kommer inte ens upp till 1 och Di barn på denna kraftmätare 
 
Det var mina Bidrag för Temat

~ SIFFROR~
Jag hoppas att Du som tittar förbi får en underbar Lördag


KRAMISAR


13 kommentarer:

  1. Grattis till din lill-kille och grattis till dig/er :D.

    Åh gosh åren går min yngste fyller 20 i april... ingen aning om vart de åren tog vägen.

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till stora lill-killen :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till Lukas och grattis till dig och mig som faktiskt har årsdag idag ♥ I dag är det exakt ett år sen vi träffades irl för första gången ♥

    SvaraRadera
  4. Brukar också tala om för min kropp att åldern är bara siffror, men h*n reagerar inte alltid som jag vill;-)

    Stort GRATTIS till din fina son!!!!

    Absolut älskar cykelskylten! Håller helt med dig om de nya femkronorsmynten. Å en- och tvåkronorna är ju inte så mycket bättre heller - knappt man kan hålla isär dom tycker jag. Dessutom känns alla de nya mynten billiga...

    Kraftmätaren är cool:-)

    Ett toppen bidrag till Siffror:-)

    SvaraRadera

  5. Nåja, lite mer än siffror är nog åldern, men snällt tänkt. Grattis till din söta son. :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Grattis till sonen. Kraftmätaren var roligt tyckte jag.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis så här på morgonen dagen efter till både mor och son :)
    Hm ... jag har inte sett vår nya mynt än - tror nog jag skulle kunna missta mig där med de nya femmorna.
    Häftig kraftmätare!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till sonen! 19 år är en aktningsvärd ålder, livet är som en spännande karta att ta sig an. Jag fyller också år 11 mars men betydligt många fler än din son.

    SvaraRadera
  9. Han är fin din Lukas 19 år!!
    ja, när en tror en har en 1 krona så har en 5 - kan bli smårik på det :-)
    Kraftmätaren gillade jag!
    Siffrigkram till dig ordpåhittaren!

    SvaraRadera
  10. Grattis grattis till 19-åringen. Vi firade 20-åring igår. Visst är det lite galet ;)
    Kram finaste tjejen
    Petra

    SvaraRadera
  11. Sanna! Vilken härligt inlägg om siffror! Och tänk att Lucas nu är 19 år. Stort! Vilken fin kille!
    Och visst är åldern bara siffror, framför allt när man blir äldre. Dessa nya pengar har jag inte vant mig vid och måst enästan har förstoringsglas för att se siffrorna.
    Kraftmätaren är fin och undrar var jag skulle hamna.
    Stor kram finaste Sanna.

    SvaraRadera
  12. What a thoughtful post!
    Figures often are abstract terms, important is, how we are living our life and spending each hour...and what we make with our money.
    Greetings from Germany
    (sorry, I'm late)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne