tisdag 28 februari 2017

Skrockfull, Nojor och Ticks

Det här med små "ticks" "nojor" eller "skrockfull" 
 Ni vet sånt man gjorde redan som liten
ok i alla fall jag..
Jag fick inte gå på A-brunnar för det betydde Avbruten kärlek, 
(att man var för liten för att ens just då ha en kärlek eller för den delen ens då var kär, var inget som föll en in ;)
Inte gå under stegar var en annan sak...
Säga smörgås, smörgås om ngn gick emellan mig och en vän, var en tredje...
Kolla att dörren var låst typ 10 ggr var en fjärde sak
mm ..
Ni hör, jag måste vara den ultimata personen med ALLA slags ticks, nojor och skrockfullhet man kan finna haha.

Vad håller denna vuxna kvinna på med än idag, ska berätta några knäppa saker

Det här är nog mig i ett nötskal
att så fort jag ser en GUL BIL..
-Ropar jag högt GUL BIL, och gärna till det JAG VANN!!
Vi har så länge jag kom ihåg letat gula bilar då vi var ute och åkte och jag började med det  även under våra långresor med bil och barn.
Nu är det så att jag utan att tänka mig för TROTS ATT jag ÄR SJÄLV ropar högt och tydligt samma sak -GUL BIL ! JAG VANN !
Dööhh, klart jag vann då ingen annan utom den personen jag mötte precis då jag ropade, var med mig denna gång. Han måste trott att jag var knäpp, eller så har han lekt samma lek för han log och jag kunde inte annat än gapskratta då jag kom på att jag ropat HÖGT....

En annan sak jag säger utan att tänka mig för, vilket inte alls passar sig när man är på arbetsmiddagar eller bara umgås med ngn jag inte känner till fullo ... 
är när någon svarar -JÄTTE GÄRNA på något 
så kommer det automatiskt -VATTENSKALLE från min mun.... 
Som här tex med vattenskalle, det  är bilden som kommer upp i mitt huvud när ngn säger -jätte(HJ)ärna, om detta Tourettes kan man ju undra Men jag tror mer på att det kommer så fort, jag är en lite för snabb person, I ALLT och istället för att tänka först säga sen, kommer allt lika fort som jag tänker det.
Haha flåt nu berättar jag mina små tokigheter - haha

Nu när jag ändå är i farten kan jag ju säga att jag tyckte folk använde order GUD hit och dit -Men GUD eller GUD alltså. NÄ jag tycker inte att det gör så mycket egentligen men för att få dessa personer att inte ALLTID använda ordet GUD så gjorde jag som min kompis jag svarade när ngn använde sig detta i mening 
- JA MITT BARN  kan lova att det ställde till det haha för dom blir helt tysta och sen kommer -VA??
svarar då att du sa ju -MEN GUD och då svara jag bara för det var väl fortfarande mig du pratade med ....?????

och JA jag hoppar över A-Brunnar om jag ser att det är en sådan och 
JA jag säger smörgås smörgås om ngn går emellan mig och en vän och
JA jag lägger inte nycklar på bordet ..
har säkert en massa annat för mig också
haha jag vet är knäpp  men sån är jag  ett annat original i detta universum ;)
och  vill avsluta med en skylt jag skulle kunna sätta upp här utanför..
...för det här är något vi ALLA bör leva efter

(Du föddes som ett ORGINAL, dö inte som en kopia)

Har Du några saker för dig SKROCKFULLA, TICKS eller NOJJOR ???

KRAM och GODNATT sötnosar som tittar förbi

7 kommentarer:

  1. Hahaha! Var stolt över att vara ett original, och förbli ett sådant. Du kommer att ha såååååå roligt under resten av ditt liv.
    Själv har jag inga nojjor och är inte skrockfull heller. Undantag fredagen den 13:e, som jag alddrig ansåg vara en olycksdag till de hände två grejer, så då ändrade jag min inställning.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! jo men jag har och har haft lite lustiga nojor. A brunnar går jag inte på, om jag skulle råka gå på en så måste jag snabbt slå mig själv 3 ggr i ryggen, jag gick aldrig på skarvarna på stenplattor var tvungen att gå i dem inte röra skarven, varför har jag ingen aning om. Gul bil hojtades det ofta med ett lätt slag på den närmsta som följd :D
    Sen är det säkert massor andra sjuka grejer som jag gör :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är för go :) a-brunnar undviker även jag men går med glädje på både V- och K-brunnar. Kram

    SvaraRadera
  4. Alla har vi nog våra idéer skulle jag misstänka ;-) Så nog har jag fortfarande mina nojor även om just brunnar inte ingår i dem...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha det var många "nojjor" du har. Jag blir alltid lite orolig fredagen den 13:e, trots att det aldrig hänt nåt just det datumet :) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ja en del nojor har jag nog, men inte så många som du ;)

    SvaraRadera
  7. Underbara Sanna, vad jag har skrattat åt dina tokigheter! Jag har en del för mig också men jag kommer nu att lägga till den där om Gud - den var ju bara för bra! Ska nog testa det där med en gul bil också då jag kör maken till jobbet på fredag =) Ha det bäst vännen! Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne