lördag 7 januari 2017

Paris under århundraden och gröna pinnar

Visst har vi blivit insnöade som alla andra, men måste säga att jag älskar att vakna upp och ett vinterland möter en. Hellre det än mörkt och ruggit grått regn.
Inte för att jag är en stor fan av kyla och snö men väldigt vackert är det.
Men is och kyla fick ni se igår ... Nog om det

Nu har vi istället börja följa staden PARIS uppbyggnad i form av ett Pussel . 
Visste ni att katedralen  Notre-Dame stod klart år 1345 ( det är mer än 600 år gammalt ) vilket man inte alls kan förstå att dom redan då kunde bygga ett sådant konstverk ( för det är vad det ör arkitekturen är fantastisk ) Sen ska ju sägas att man kan förstå alla dessa år det tog att uppföra denna byggnad, vet ni att dom startade bygget redan år 1163 ? 

Pussel är fantastiskt kul och när man får lära sig saker  är det ännu bättre ;)


Medans vissa är duktiga på att bygga finns det vi som är fantastiska med växter...
Nä tyvärr hör jag INTE TILL DEN SKARAN duktiga personer...
Nä jag har dock funderat att vända det till ngt bra ;) 
En snabbare och skonsammare väg för vackra växter att dö ...
Självmordsklinik för växter som är i slutfas 
Eller som mina inte ens tar sig , vad tror ni ???  
Jag kan garantera att dom dör snabbt i vårat ubertorra hus spelar ingen roll med vattning näringspinnar eller att prata allvar med dom 

Detta var en ggr en Palm jag fick av mamma dom ska väl tåla torka im något kan man tycka ?? 
Men NÄDÅ blad efter blad har försvunnit och endast en pinne finns kvar ?!?!

Tacka vetja Svärmorstunga den håller sig grön och vass år efter år hahaha

Kram och GodNatt
❤❤❤

7 kommentarer:

  1. Önskade att jag kunde dela din positiva attityd vad gäller vintern. Men jag har också dragit slutsatsen att det faktiskt ÄR vinter, att bi bor i Sverige och borde vara van vid rådande temperaturer. Dessutom har vi treglasfönster, över 20 grader innetemperatur och borde inte klaga. Speciellt inte med tanke på vad stackars männiksor i bland annat Athen, Nicosia och Istanbul samt på Cypern får står ut med. Men jag HATAR snö och kyl ändå...

    Pussel har jag inte lagt på år och dag, men roligt är det, speciellt om man lär sig något på köpet.

    Å resten av din blomma påminner mig om mina försök att hålla orkidéer och julstjärnor vid liv mera än en vecka...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att årstiderna är lite av tjusningen med att bo i Sverige. Och ett vackert vinterlandskap tycker jag om och extra mycket när solen skiner från en klar himmel-
    Har dock problem med ansiktet att gå ut i kylan men är det är över -5 och blåst.
    Tycker nu att snön lyser upp så vackert. Kan tänka mig hur fint det är ute hos er i skärgården.
    Kul med pussel och extra roligt när kunskapen kommer på köpet.
    Vad gäller din f.d. palm som nu förvandlats till pinne så kan det vara ett försök att klippa ner den och plantera om och ställa den där dte inte är så torr luft.
    Din tanke om en självmordsklinik för växter kansk ekan utvecklas så det inte blir så plågsamt. Börja med att ställa ut växten/pinnen i snön så tror jag det går fort....
    Kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  3. L❤️VE Vinterland som e´ nu .......
    Fast här har vi bara lite snö!
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig gemensamhetsaktivitet med pussel!

    Jag har filialen till din klinik. Det är orkideér som går hädan här.

    SvaraRadera
  5. Tyvärr går det inte för mig att kommentera på din andra sida gemsweeklyphotochallenge.blogspot.com
    Sidan vill inte ta emot min kommentar. Har provat fler gånger. Något fel? Här går det med namn och webbadress det kommer inte alls upp där som förslag.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Visst är det fantastiskt att dom kunde uppföra stora vackra byggnader för så länge sen - och att dom fortfarande står!
    Haha! Dina blom-skills påminner mycket om mina :-D

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  7. Jag tackar och bockar från mig. Bloggen är stängd pga olika skäl. Kommer aldrig att använda mig av detta namn igen, så du vet/Ezter

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne